MIEJSKI KIERUNKOWSKAZ 2009

Autorzy: arch. Maciej Busch, arch. Kamil Domachowski ( razem z arch. Robert Juchnevic)                     Konsultacja: dr hab. arch. Lucyna Nyka Lokalizacja: Gdańsk/Polska Status: Idea Reklamy – są one wszędzie : na budynkach , przy drogach, na dachach. Krzyczą setkami haseł i kolorów. Reklamy niepytając nikogo o zdanie, znienacka, na dobre wtargnęły do miast, zagościły w nich i stały się ich nieodzowną częścią. Choć w większości szpecą krajobraz i przysłaniają wszystko, co wartościowe i niewarte zobaczenia – przywykliśmy do ich obecnośći. Rzeczą niemożliwą jest wyrzucenie reklam z miast i naszego życia (powód jest prosty: ludzie chcą być dobrze poinformowani…), możemy jednak uczynić reklamę bardziej przyjazną człowiekowi. Dom-reklama staje się „miejskim kierunkowskazem” do najbardziej charakterystycznych miejsc. Każdy z obróconych względem siebie segmentów, wskazuje określony kierunek: morze, park, starówkę itp; swoją architekturą i wyposażeniem mówiąc jednocześnie o cechach charakterystycznych wskazywanego miejsca. Segment wskazujący morze jest zbiornikiem na deszczówkę, używaną w bilboardowym gospodarstwie domowym, segment wskazujący miejski park wypełnia zieleń itp.